Waarvoor kunt u bij mij terecht?

• Niet goed in je vel zitten en willen weten waardoor dit komt.
  • Bij regelmatig terugkerende lichte klachten/ongemakken om deze te verhelpen of te voorkomen dat deze verergeren. Bijvoorbeeld bij ontstekingsgevoeligheid en pijnen, waarvoor eventuele medicatie (bijvoorbeeld: antibiotica, pijnstillers) slechts tijdelijk helpen.
  • Herstel na ziekte of ongeval of voorbereiding op operatie voor een optimale conditie.
  • Moeilijk aanwijsbare of regulier onbehandelbare klachten.

Bewegingsapparaat

• Spierklachten, spierstijfheid, en -zwakte door bijvoorbeeld verzuring en overbelasting.
  • Gewrichtsproblemen, bijvoorbeeld door ontstekingen van de slijmbeurs, door osteoporose, artrose, reuma, blessures.
  • Rug-, schouder- en nekklachten.
  • Bekkeninstabiliteit.
  • Whiplash gerelateerde klachten.

Diversen

• Concentratie en/of gedragsproblemen (ook autisme, ADHD, dyslexie, etcetera).
  • Hoofdpijn en/of migraine.
  • Medicatie die ernstige bijwerkingen oplevert in rustig tempo en verantwoord samen afbouwen en vervangen door niet-toxische natuurgeneesmiddelen.

Energie en Stress

• Vermoeidheidsklachten.
  • Burn-out gerelateerde klachten.
  • Te lange herstelperiode na ziekte.
  • Stress gerelateerde klachten Bijvoorbeeld: drukke baan en/of gezin, mantelzorger zijn, gevolgen ongeval of rond overlijden.
  • Ondersteuning bij re-integratietrajecten (fysiek en mentaal herstel).

Hormonale klachten

Bijvoorbeeld: menstruatie, PMS, tijdens of ter voorbereiding van zwangerschap, postnatale depressie, bekkeninstabiliteit, menopauzale problematiek, opvliegers.

Huidproblemen

Bijvoorbeeld: acné, eczeem, psoriasis, schilferige- en jeukende plekjes.

Luchtwegproblemen

Bijvoorbeeld: chronische en recidiverende verkoudheden, sinusitis, bronchitis, benauwdheid, ook slikklachten en stemproblemen.

Slapen

Bijvoorbeeld: wel kunnen inslapen, maar niet door kunnen slapen of niet in slaap kunnen komen, slapeloosheid, zomaar in slaap kunnen vallen overdag.

Spijsvertering en Stofwisseling

Bijvoorbeeld: maagzuur, continue vol gevoel, maagpijn en darmfunctie (diarree, obstipatie).

Voeding en gezondheid

• Suppletie-advies op maat.
  • Eet ik gezond? Wat kan ik bijdragen om mijn voedingspatroon te verbeteren.

Aangesloten bij